Про Всеукраїнську програму ментального здоров’я «Ти як?»

На виконання листаДНУ ІМЗО МОНУ №21/08-479 від 29.03.2023, повідомляємо вас,що вмежах Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?», ініційованої першою леді України ОленоюЗеленською,старувала комунікаційна кампанія.
У межах кампанії створено спеціальну сторінку:http://howareu.com(howareu_program), де запропоновані контакти, посилання, поради, продукти, техніки та методики, які допоможуть піклуватися про ментальне здоров'я – своє та людей поруч.
Дізнатися більше інформації про ментальне здоров’я можна також на сторінках у соціальних мережах:
  • Facebook– https://www.facebook.com/howareu.program
  • Instagram– https://www.instagram.com/howareu_program
  • YouTube– https://www.youtube.com/@howareu_program
  • Twitter–https://twitter.com/howareuprogram
  • Telegram–https://t.me/howareu_program
  • TikTok–https://www.tiktok.com/@howareu_program
  • Viber–https://invite.viber.com/?g2=AQAyHzQp6XJwmVCkkkXeWJVdLF8eAQa8Pzq3NYgcLWJGls3sN3tGibu5P%2BEH0rsb

Всеукраїнська програма ментального здоров’я «Ти як?», ініційована Оленою Зеленською, має на меті допомогти українцям знайти джерело сили. Джерело внутрішнє, в собі, на рівні усвідомлення й визнання власного психічного стану та хоча б приблизної оцінки ступеня його кризовості. Піклування про ментальне здоров'я має стати звичною відповідальністю кожного. Також необхідно створити систему сервісів і послуг, які зможуть різними засобами та дієвими механізмами підтримати людину, коли вона не справляється самостійно.

Розробку та впровадження Всеукраїнської програми ментального здоров’я координує МОЗ України. Всесвітня організація охорони здоров’я – експертний партнер, виконавчий партнер – громадська організація «Безбар’єрність». Майданчиком для розробки та ухвалення рішень є Міжвідомча координаційна рада при Кабінеті Міністрів України. Комунікаційна кампанія реалізується за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID).

Інклюзивна освіта в дошкільному закладі

Інклюзивна освіта– це система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права здобувати її за місцем проживання, що передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього закладу.

В основу інклюзивної освіти покладена ідеологія, яка виключає будь-яку дискримінацію дітей, яка забезпечує однакове ставлення до всіх людей, але створює спеціальні умови для дітей з особливими потребами.

Інклюзія потребує змін на всіх рівнях освіти, оскільки це – особлива система навчання, яка охоплює весь різноманітний контингент учнів та диференціює освітній процес, відповідаючи на потреби учнів усіх груп та категорій. «Інклюзію в освіті можна розглядати як один із багатьох аспектів інклюзії в суспільстві взагалі».

Співпраця з батьками

Сучасна освітня філософія, зорієнтована на особистість дитини, ґрунтується на положенні, що батьки є її першими і головними вчителями. Дедалі більше педагогів з повагою ставляться до навчально - виховного процесу, який відбувається вдома, і будують свою роботу з урахуванням інтересів дітей та їхніх родин. Оскільки до дошкільних і загальноосвітніх закладів почали залучати дітей з особливими освітніми потребами, постійна співпраця з їхніми сім’ями має ще більше значення.

У процесі навчання таких дітей дуже важливо враховувати інтереси, пріоритети й турботи сімей. Батьки дітей з порушеннями психофізичного розвитку мають працювати в тісному контакті з вихователями та іншими фахівцями під час розробки та реалізації навчальних планів, їх адаптації, організації навчально - виховного середовища тощо.

Принципи педагогічної діяльності орієнтованої на інтереси сім’ї:

Визнання того, що сім’я є елементом стабільності в житті дитини, в той час як педагоги можуть весь час змінюватися.

Ефективне співробітництво педагогів з батьками та іншими фахівцями.

Регулярний обмін з батьками повною та неупередженою інформацією стосовно їхніх дітей.

Запровадження в дошкільному закладі політики та системи послуг, які забезпечують сім’ям необхідну емоційну підтримку.

Розуміння й урахування потреб дітей під час розробки навчальних та інших програм.

Заохочення і створення умов для взаємної підтримки батьків.

Розуміння унікальності кожної сім’ї, повага до різних методів навчання та виховання дітей, що застосовуються батьками.

Турбота про те, щоб послуги, які надаються родинам, були комплексними, скоординованими, гнучкими, доступними і відповідали потребам кожної родини.

Створення позитивної атмосфери в дитячому середовищі

У групах, які відвідують діти з різними рівнями розвитку та здібностей, педагоги мають підтримувати один одного у застосуванні найефективніших стратегій навчання і виховання. Якщо у дошкільному закладі створено доброзичливу, невимушену атмосферу, якщо тут визнають унікальність кожного (і педагога, і дитини) та підтримують їх, це суттєво підвищує ефективність навчання і виховання.

Дошкільний заклад, група мають стати рідними для дітей та їхніх родин. Батьки почуватимуться спокійніше, якщо будуть також залучені до навчально-виховного процесу. Постійна соціальна взаємодія в різноманітних умовах, за різних обставин, в різних ситуаціях зближує дітей, виробляє емпатію, прихильність один до одного, усвідомлення індивідуальності кожного, відчуття захищеності.

/Files/images/до сайту інклюзія.jpg/Files/images/inklyuziya-01.jpg

ПОРАДИ БАТЬКАМ, ЯКІ ВИХОВУЮТЬ ДИТИНУ ІЗ ПСИХОФІЗИЧНИМИ ВАДАМИ

1. Створіть сприятливу, доброзичливу атмосферу в сім'ї.

2. Заохочуйте і підтримуйте позитивний прояв уваги і хорошого ставлення до особливої дитини. 3.Підкреслюйте найменші досягнення, не концентруйте уваги на невдачах і помилках. 4.Індивідуальна допомога дорослого має виражатися у стимуляції, підбадьорюванні, частковій підказці тощо. Пояснення та інструкції повинні мати чітку і зрозумілу форму.

5. Під час виконання вправ уникайте багатослівних і абстрактних пояснень, використовуйте наочність. Для розуміння образних висловів, метафор доцільно використовувати метод установлення асоціативних зв'язків із конкретними предметами, що лежать в основі порівняння. При постановці запитань уникайте механічних відтворень.

6. Підводьте дітей до таких ситуацій, коли вони мають розказувати про ту чи іншу подію. Ставте запитання, давайте завдання, що активізують мислення. Для розвитку психічних процесів корисно давати завдання з обмеженим часом на виконання чи поділене на окремі частини. Якнайчастіше використовуйте у корекційно-виховній роботі, в повсякденному житті рольові ігри.

7. Сприймайте не дефект, а особистість дитини!


До садочка з радістю

Труднощі в адаптації і навіть певне повернення до адаптаційного періоду може відбуватися і в тих дітей, які вже відвідували садок.Причиною цього є:-Довготривалий період карантину та не відвідування ЗДО;-Розбаласованість режиму дня в домашніх умовах;-Відмінність в харчуванні та недотримання батьками вдома культури здорового харчування;-Відвикання від шуму та великої кількості дітей навколо;-Велика прив'язаність та залежність від батьків, гіперопіка;Діти повертаються до садка тривожнішими, агресивнішими, можуть плакати та бурхливо виявляти емоції. У дітей, які не мають братиків чи сестричок, може спостерігатись підвищена чутливість до гучних звуків, швидка втомлюваність через більшу кількість контактів. Діти, що переживають грубощі в сім'ї можуть проявляти агресивність, труднощі з концентрацією уваги. Малечі важко дотримуватись правил, тому можливі протести, істерики. Тому ми рекомендуємо:-Підтримуйте позитивну установку, бажання йти в садок, спілкуватись з друзями;-Підкорегуйте домашній режим до садкового;-Утримуйтесь від занадто активних, рухливих, емоційних ігор перед сном;-Обмежте емоційне навантаження пов'язане з використанням гаджетів та надмірного перегляду TV;-Знаходьте час вислухати малечу, приділяйте їй увагу та прявляйте турботу, розповідайте про свою любов до дитини;-Навчайте дітей навичкам гігієни та поведінки в умовах карантину ( тримати дистанцію, обмежити поцілунки та обійми; правильно мити руки;не торкатись руками обличчя);-Пильнуйте, аби дитина відвідувала садок лише здоровою!

/Files/images/адаптація 1.jpg /Files/images/адаптація 2.jpg/Files/images/адаптація3.jpg

ЗАТВЕРДЖУЮ

Завідувач ДНЗ №1 с. Рідківці

Магальської сільської ради

___________ Л.Г. Акімова

Інструкція щодо дій батьків вихованців ДНЗ №1 с. Рідківці Магальської сільської ради в умовах послаблення карантинних обмежень під час карантину в присутності дітей

Організація протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти здійснюється відповідно до вимог наказу Міністерства охорони здоров’я України від 24 березня 2016 року № 264 «Про затвердження санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів», Наказу МОЗ та Міністерства освіти і науки України від 17 квітня 2006 року № 298/227 «Про затвердження інструкції з організації харчуваннядітей у дошкільних закладів» та з урахуванням цих тимчасових рекомендацій, спрямованих на запобігання ускладнення епідемічної ситуації внаслідок поширення короно вірусної хвороби.

1. ДНЗ №1 розпочинає прийом дітей. за встановленим графіком

Довідка від лікаря не потрібна. За приховування інформації про стан здоров’я дитини та її контакт з хворою людиною несуть відповідальність батьки.

2. Ранкове приймання дитини до ДНЗ проводить медична сестра на території закладу, за межами її будівлі. Батьки та особи, які її супроводжують, повинні одягати респіратор або захисну маску (зокрема саморобну) так, щоб покриті ніс та рот. Батьки повинні дотримуватись безпечної дистанції (1,5 м). діти заходять без масок.

3. На вході до закладу медична сестра обробляє руки спиртовими антисептиками з концентрацією активно діючої речовини понад 60% для ізопропілонових спиртів та понад 70% для етилових спиртів.

4. Температурний скринінг дітей проводять при вході (початковий) у заклад та кожні 4 години (поточний)

Діти, в яких температура тіла понад 37,2*С або є ознаки респіраторних захворювань.

ü При проведенні початкового температурного скринінгу – не допускається до відвідування.

ü При повторному скринінгу – ізолюється з відповідним інформуванням медичного працівника та батьків.

5. Повернення дітей додому відбувається за режимом групи по дзвінку до вихователя або з ігрового майданчику, дотримуючись безпечної відстані. Батьки, та особи, які супроводжують, повинні одягати респіратор або захисну маску (зокрема саморобну) так, щоб були покриті ніс та рот.

Харчування дітей

Як зміцнити імунітет, чим годувати дітей під час карантину і на що звернути увагу. Про це та багато чого іншого в ексклюзивному коментаріOBOZREVATELрозповідає дієтолог Олена Юдіна.

“Якщо говорити про раціон дітей, які зараз перебувають на карантині, то батькам варто звернути увагу на різноманітність раціону. Харчування дітей має бути різноманітним, але при цьому легким. Дітей не можна навантажувати. У дитячому раціоні обов’язково мають бути присутні молочні продукти. Це сир, молочні суфле, сирні запіканки або ліниві вареники.

Обов’язково повинні бути в раціоні натуральні компоти з сухофруктів. Дітям достатньо 150 грам фруктів в день. Обов’язково мають бути у дитячому раціоні фрукти. Як мінімум, одне яблуко дитина за день має з’їсти.

За нормами, у дитячому раціоні має бути багато картоплі і хліба, але я б зробила акцент на кашах. Якщо в раціоні дитини акцент буде зроблений на зерновому хлібі, або каші, буде тільки краще. Я б запропонувала батькам давати овочі у вигляді крем-супів, пюре або яскравих гарнірів до м’ясних страв. Щоб дитина їла овочі, страва має бути не тільки смачною, але і красивою.

Якщо батьки вміло завуалюють овочі, дитина буде їсти із задоволенням той самий гарбуз і навіть не здогадається про те, що саме вона їсть.

Я б порадила зробити акцент на плануванні свого робочого дня. Якщо мама не встигає вирішити робочі моменти, їй буде складніше викроїти час на кулінарні шедеври. А як відомо, у стресовій ситуації і за відсутності повноцінного харчування, в першу чергу, страждає нервова система. Саме тому батькам, зараз в умовах карантину потрібно з вечора чітко планувати свій наступний день і детально, практично покроково, планувати раціон дитини”.

МЕНЮ ДИТИНИ-ДОШКІЛЬНИКА 4, 5 І 6 РОКІВ: ХАРЧУВАННЯ І РАЦІОН

Діти 4-6 років багато рухаються, а також активно ростуть, тому їх витрати енергії і потреби в будівельному матеріалі повинні забезпечуватися достатньою кількістю їжі.

Принципи правильного харчування

Збалансоване меню для дитини дошкільного віку дуже важливо. Воно не тільки забезпечить потрібними для росту нутриентами, але і підтримає роботу всього організму малюка, включаючи імунітет.

Основними нюансами, на які слід звернути увагу батькам дошкільнят, є наступні:

  • Калорійність їжі, що з’їдається дитиною 4 років, повинна становити близько 1700 ккал, для дитини 5 років – близько 2000 ккал, а для шестирічки – приблизно 2200 ккал.
  • Денна калорійність розподіляється на прийоми їжі таким чином: по 25% калорій на сніданок і на вечерю, близько 40% калорій на обід і всього 10% калорій для полудня.
  • Зростаючому організму особливо важливо отримувати достатню кількість білків – від 3 до 3,5 г на кожен кілограм ваги. Багатими білком продуктами є сир, м’ясо, яйця, риба, молочні продукти.
  • Не менш важливі і надходять з їжею жири. Їх дитина повинна щодня вживати приблизно 3 г на кілограм маси. Основне надходження жирів забезпечується включенням в раціон малюка рослинного і вершкового масла.
  • Вуглеводи для дошкільника є основним джерелом енергії. Їх норма споживання становить 15 г на кожен кілограм ваги дитини. Їх джерелами виступають крупи, фрукти, хліб, овочі, солодощі.
  • Дитина дошкільного віку має щодня вживати м’ясо, хліб, масло, молочні продукти, фрукти і овочі.
  • Такі продукти, як риба, сир і курячі яйця, дають дитині 2-3 рази в тиждень.
  • У харчуванні дитини варто мінімізувати кількість їжі з штучними хімічними добавками. Чим простіше будуть інгредієнти, з яких готується їжа для дитини, тим корисніше вийде блюдо для малюка.

Потреби дитини 4-7 років

Дитина дошкільного віку має отримувати на добу такі продукти:

Овочі, хліб,– в тому числі чорний, крупа і макарони, свіжі фрукти, сушені фрукти, борошно, м’ясо, молоко і молочні продукти, яйця, риба, сир, вершкове масло, цукор, рослинна олія, сметана, сіль

Рідина в раціоні

Питний режим дуже важливий для дошкільника. Дитині слід вживати по 60 мл рідини на кожен кілограм його ваги.Оптимальним обсягом пиття для дитини 4-6 років вважають 1,5 л. Нехай дитина п’є більше звичайної води, але також в його раціоні можуть бути свіжі соки, неміцний чай, замінник кави (цикорій), компоти із сухих, заморожених або свіжих фруктів, киселі, кисломолочні напої, молоко. Солодкі газовані напої дитині краще не давати.

Що включати в раціон не можна?

Дитині 4-6 років не варто давати:
  • Дуже гострі страви.
  • Кава.
  • Фастфуд.
  • Гриби.

Якими способами краще готувати їжу?

Хоча 4-6-річним дітям можна давати смажені страви, таку обробку для приготування їжі для малюків варто застосовувати по мінімуму. Найбільш оптимальними способами приготувати страви для дошкільнят називають запікання, обробку парою, гасіння і варіння.

Режим харчування

З 4-річного віку у дитини встановлюється чотириразовий режим прийому їжі, що включає сніданок, досить щільний обід, невеликий перекус (полуденок), а також не дуже багату вечерю.У деяких дітей бувають додаткові перекушування у вигляді другого сніданку або прийому їжі перед сном.

Слід організувати харчування дитини так, щоб дошкільник отримував їжу приблизно в однаковий час кожен день, навіть у вихідні. Не варто допускати перерв довше 4-6 годин. Якщо дитина відправляється спати о 21 годині, то його вечеря повинна бути не пізніше 19-30.

Як складати меню?

Продумуючи харчування дитини протягом дня, слід намагатися забезпечити всі потреби малюка і при цьому зробити їжу дошкільника різноманітною і смачною:

  • На сніданок дитина 4-6 років отримує 250 г основного блюда, яке може бути представлено кашею, стравою з сиру, омлетом. Також на сніданок малюкові дошкільного віку зазвичай дають 200 мл напою і бутерброд.
  • Обід дитини-дошкільника зазвичай включає 50 г овочевого салату або іншої закуски, 200-250 мл першої страви, 60-100 г м’ясного або рибного блюда з 120-150 г гарніру, а також напій в обсязі 150 мл і до 90 г хліба.
  • На полуденок дитина отримує печиво, булочку, фрукти, кефір, молоко, кисіль. Обсяг напою становить 200 мл, а випічки – 25-60 м
  • Основним блюдом на вечерю часто бувають крупи і овочі. Ця страва дитина отримує в кількості 200 м До нього дають 40 г хліба і 150 мл напою.
  • Комбінуйте страви в добовому раціоні так, щоб один вид продуктів не повторювався протягом дня. Наприклад, якщо на сніданок була каша, то в обід на гарнір запропонуйте овочі, а якщо до м’яса на обід був круп’яної гарнір, то вечеря повинна включати овочеве блюдо.
  • На вечерю не варто давати важкі для перетравлення страви, наприклад, м’ясо або страви з бобових.
  • Оптимально складати меню не на один день, а на цілий тиждень, оскільки деякі страви дають всього 1-3 рази в тиждень.


8 ідей того, що можна зробити разом із дитиною на карантині

Posted bylyudmilaon 07.04.2020
  1. Виростити рослину

Саме час для розсади, та й судячи з економіки України, всім нам варто подумати про грядки цього літа. Але якщо присадибної ділянки у вас немає, то помідори добре ростуть у горщиках! Вистачить часу прорости і зернятку мандарина або лимона, а це захопливий експеримент з ботаніки. Можна вибрати і зовсім екзотичні рослини: манго, авокадо або банан. А якщо результату хочеться якнайшвидше – пророщуйте квасолю!

2. Розібрати фото на смартфоні й скласти з них альбом

У будь-кого із сучасних батьків у смартфоні звалено в купу мільйони фото: ось дитина посміхається, йде до школу або забавну пичку скорчив. Ви можете разом вибрати найкращі знімки, з яких потім надрукувати фотоальбом.

3. Змайструвати корону і влаштувати фотосесію

Вдома нас залишив коронавірус, тож запасайтеся картоном, ножицями, клеєм і майструєте по короні кожному, потім у них можна сфотографуватися. У будь-якому випадку спільна творчість – це весело.

4. Засвоїти разом нове хобі

У YouTube нині мільйони роликів із майстер-класами, виробами і докладними інструкціями. Вибирайте щось таке, в чому не сильні ані ви, ані ваші діти, а потім дивіться, у кого вийшло краще!

5. Приготувати страву за рецептом, який обере дитина

Дозвольте вашій дитині вибрати меню. Нехай сама відшукає потрібний рецепт. Звісно, карантин не найкращий час для походів по магазинах, але ж не сидіти голодними!

6. Подивитися разом мультфільм, а потім обговорити

Спільний перегляд мультфільму є цінним не тільки як 2-3 годин зайнятого дозвілля, але і як привід обговорити теми, які давно відкладали.

7. Послухати аудіовистави

Якщо ж вам здається, що екранів у житті дитини і так достатньо, зверніться до аудіо вистав. Пам’ятаєте, як ми в дитинстві заворожено слухали платівки? Майже всі їх можна вже знайти в оцифрованому вигляді в мережі.Ще в Україні працює онлайн-радіо, на якому цілодобово транслюють казки, і онлайн-аудіо бібліотека “Слухай”. Там знайти собі книги до смаку можуть і старші діти, і батьки.

8. Скласти генеалогічне древо спогадів

Саме час привернути увагу дітей до родичів старшого віку. Якщо ви вже складали генеалогічне древо сім’ї, то час його “оживити”: розпитати бабусь і дідусів, якими вони пам’ятають своїх батьків, бабусь, дідусів, і додати до древа короткі розповіді з їхніми спогадами. І спілкування, і зможете перенести увагу!

Тримайтеся, дорогі батьки, будьте здорові і пам’ятайте, що скоро діти повернуться до садків і шкііл.


Кiлькiсть переглядiв: 205

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.